Skip to main content

Pernikahan: Kuatkan diri dari serangan sihir..!



Dalam masa beberapa hari ini, dua orang pembaca blog berkongsi kisah yang sama melanda mereka - sihir. Seorang rumahtangga monogami, seorang lagi di alam poligami. Saya tidak pasti yang benar berlaku cuma setelah meneliti kisah mereka (dari satu pihak), kedua-duanya berlaku kerana perkahwinan mereka tidak disukai pihak terdekat dengan suami. 

Kepada yang telah menjadi mangsa sihir, ruqyahlah mengikut sumber yang benar. Pada kita yang 'tak tersihir' ini, mantapkan hati dengan zikir ma'thur dari Rasul SAW, moga ALLAh melindungi diri kita dari perbuatan syaitan yang berada di kalangan jin dan manusia...

Teman-temanku semua...ujian pelik-pelik ini bukan untuk kita mengakui kehebatan syaitan dan jin kafir namun untuk membawa kita lebih dekat dengan ALLAH.. Berjumpa bomoh itu syirik, maka janganlah kita melawan kesyirikan dengan kesyirikan yang serupa... syaitan juga yang makin bahagia!

Terus mendekatkan diri dengan ALLAH, tambahkan ilmu agama dan amal soleh, sesungguhnya ALLAh bersama dengan orang yang berjihad, bersabar dan bertaqwa!

dan sesungguhnya ini juga adalah peringatan untuk mereka yang melangkah ke alam pernikahan, bersedialah menanti ujian yang ALLAH design untukmu, bukan masuk ke alam rumahtangga di awang-awangan dengan motivasi nasyid cinta islami apatah lagi di dorong movie romantis yang buat air mata meleleh tanpa disedari...!








______________________________




Comments

Popular posts from this blog

Menjadi isteri kedua

Ketika suami menikah lagi...

Pengalaman Sebagai Pembantu Di Klinik

Suami Isteri: Berbaloikah Perhubungan Jarak Jauh?

Poligami: Bersedia Hadapi Ombak Perasaan