Thursday, February 24, 2011

Tuhan Yang Maha Mengurus..


**Gambar: Abdullah ceria di ribaan Auntie Lili jiran depan rumah..Abdullah keluar beriadah di playground..

Anakku abdullah..

Malam ini abdullah menemani mama berkongsi tazkirah, tentang Allah yang satu-satunya layak disembah..dan Allah yang maha mengurus...terus menerus menjaga setiap keperluan makhluknya tanpa tidur. Tanpa penat.

Abdullah..kadang-kadang mama penat. Atau terleka. Namun ingatlah, Allah selalu ada menjaga abdullah. Menjaga mama. Hatta diri mama ini pun, dengan rahmat Allah lah ia terlindung dari keburukan.

ALLAH terlalu hebat,.. maka kita didiklah hati ini mencintaiNya sepenuh jiwa raga. Dia sembahan, Dia..hanya satu-satunya kecintaan..

Jangan kita lupa ya nak, hidup mati kita adalah untuk Allah.

Hidup ini, silih berganti Allah datangkan ujian - ujian senang dan susah -bukan Allah tak sayang, tapi kerana sayanglah, Allah timpakan ujian. ( Rujuk Surah Yasin: ujian bencana itu dari Ar Rahman Sang Penyayang..)

Abdullah..kalau mama tak ada, Allah selalu ada ya.. Adukan kesedihan dan kesulitan pada Dia. Panjatkan pujian pada Dia atas segala nikmat kurnia..

Bagi mama pula, kalau Abdullah tak ada bersama,..mama jangan sedih bimbang ya..Allah adalah sebaik-baik penjaga dan pengurus..

InsyAllah.
Published with Blogger-droid v1.6.7

2 comments:

nurjannah said...

Abdullah sangat comel!!!:D
xsabar makcik jannah nak balik dokong abdullah!!!:)
salamsayangsangat2 :)

cun09 said...

as-salam...

anak yg comel ^_^

Poligami: Sebelum Bercerai

#tipspoligami Poligami sangat berat untuk isteri hingga tidak sedikit yang melihat perceraian sebagai jalan keluar dari segala sakit h...