Wednesday, February 23, 2011

Ketika hati tak mampu memaafkan...



Ketika hati tak mampu memaafkan…hati ini berusaha memujuknya dengan ayat-ayat cinta Allah...

"...barang siapa yang  bersabar dan memaafkan, sungguh yang demikian itu termasuk perbuatan yang mulia." (QS.42:43)

Air mata merembes laju menangisi kelukaan yang dihadapi.

Kata-katanya… benar-benar membuatkan hati ini terhiris.

Hanya lafaz istighfar yang mampu terbit dari relung hati buat meringankan beban yang dirasa.

Ya ALLAH..aku berdosa..banyak berdosa padaMU…hingga aku layak menerima kesakitan perasaan ini..

Bantulah diriku menerima kesalahannya Ya ALLAH.. Jadikanlah kesedihan dan kelukaan ini ubat yang baik untukku.. Bantulah diriku memaafkannya..dan melupakan kesalahan-kesalahan ucapannya itu.

Astagfirullah..Astagfirullah.. Ampunilah dosaku Ya ALLAH.. Janganlah Engkau bebankan diriku dengan beban yang berat yang tak mampu ku memikulnya…

Aku merasakan dirinya bersalah..sedangkan salah pada diriku terlalu banyak.. Bantulah diriku mengenali dan mengakui kesalahan diri..

Bantulah diri ini melupakannya..Ya ALLAH..Ya rahman Ya rahim…


**Alhamdulillah..syukur Ya Allah atas kemaafan yang dititipkan di hati ini...hati telah mampu memaafkan...



1 comment:

lisha abdullah said...

Allahhu rabbi...saat saya memikirkan kesalahannya pada saya,saya terlupa akan kesalahan padanya dan Dia..saya lupa akan doa memohon untuk melupakan dan memaafkan..bila terbaca kata kata ni,baru saya tersedar akan silap saya sebagai seorang isteri...jazakallah utk penulis..

Poligami: Sebelum Bercerai

#tipspoligami Poligami sangat berat untuk isteri hingga tidak sedikit yang melihat perceraian sebagai jalan keluar dari segala sakit h...