Saturday, September 8, 2012

Buat baik untuk kehidupan yang lebih menarik!



 Assalammu'alaikum wa rahmatullah

Semoga hari ini kita lalui dengan lebih bertenang dan lebih banyak kebaikan yang kita buat untuk orang lain... Lembutkan hati dengan doa dan zikrullah.

Hati yang bersih digabungkan dengan penampilan yang kemas dan sopan menjadikan anda orang yang paling cantik hari ini di rumah, di pejabat rumah, di kedai, di sisi anak, di sisi pasangan dan di sisi teman-teman sanak saudara insyaALLAH..!

Jangan lupa memakai susuk pemanis wajah iaitu senyuman :)))

Setiap kebaikan yang kita buat, secara senyap mendorong dan menjadi inspirasi untuk orang lain berbuat baik :)

Dan tak perlu menunggu penghargaan dari orang (suami/teman/rakan sekerja etc), reward dari ALLAH insyaALLAH yang menenangkan dan menggembirakan. Orang yang memuji dan berterima kasih juga datangnya dari ALLAH.


“Ya ALLAH, sesungguhnya aku memohon kepadaMu agar dapat melakukan perbuatan-perbuatan yang baik, agar dapat meninggalkan semua perbuatan yang mungkar/buruk, agar aku mencintai orang-orang miskin, dan agar ENGKAU mengampuni dan menyayangiku..

dan agar ENGKAU mengampuni dan menyayangiku..

dan agar ENGKAU mengampuni dan menyayangiku..

Dan jika ENGKAU hendak menimpakan fitnah/malapetaka bagi suatu kaum, maka wafatkanlah aku dalam keadaan tidak terkena fitnah itu.

Dan aku memohon kepadaMU rasa cinta kepadaMU.. dan cinta kepada orang-orang yang mencintaiMU..

Dan aku juga memohon cinta kepada amal perbuatan yang akan mendekatkan diriku untuk mencintaiMU…”

(Hadis Riwayat Ahmad –hasan sahih, di akhir hadis ini, Rasul SAW bersabda, “Sesungguhnya doa tersebut merupakan hal yang benar, maka pelajarilah[hafallah] dan perdalamlah.”)


2 comments:

LadyBird said...

ameeennn ameeennn ya robbala'lameeennnn

azie_gee said...

AMIN SEMOGA DI PERMUDAHKAN ..

Poligami: Sebelum Bercerai

#tipspoligami Poligami sangat berat untuk isteri hingga tidak sedikit yang melihat perceraian sebagai jalan keluar dari segala sakit h...