Tuesday, July 24, 2012

Sahabat hadiah ALLAH



ALLAH menganugerahkan saya seorang sahabat beberapa tahun dulu. Kami tinggal serumah dan sebilik mulanya. Tapi selepas beberapa ketika, kami tidak lagi mahu tinggal sebilik kerana ingin menjaga cinta dan persahabatan kami :O Kalau sebilik, ...lebih berpotensi untuk bergaduh :D

Kami study bersama. Buat assignment bersama. Makan bersama. Berpersatuan sama. Kelas sama. Duduk sama sebelah menyebelah dalam class sampai hampir setiap semester, lecturer pun perasan kami berkawan baik. Dan asyik menyembang :P tapi aktif juga participate kadang-kadang ♥

Dia sangat baik. Sebab dia selalu dorong saya jadi baik. Kalau saya tak baik pun, dia akan selalu highlight ciri yang baik pada saya, hingga saya terdorong meninggalkan yang tak baik itu. Dia pendengar yang baik. Sangat selalu bantu saya... nasihatkan saya. Dia selalu ingatkan saya untuk cari syurga ALLAH :'(

Semalam satu Ramadhan saya sangat teringat dia. Sebab dulu kami akan berjalan kaki sama ke masjid untuk buka puasa free. Solat tarawih. Sebab kami selalu kekurangan duit :D Kami dah lama tak jumpa... Rindu serindunya.

ALLAH menguji.Kami berpisah. Tapi perpisahan ini untuk kebaikan bersama. Saya tahu, dia ingat saya dalam doa dan cintanya. Kerana saya juga tak pernah lupakan dia...

ALLAH... jaga dia, seperti mana dia jaga saya dulu agar tetap mencari cintaMU lebih dari segalanya. Jumpakan kami di tempat yang istimewa ♥ Yang saya pinta, redhai saya dan dia.

"Sesungguhnya orang mukmin itu bersaudara" (Surah al-Hujuraat:10)

"Tidak beriman seorang muslim itu sehingga dia mencintai saudaranya sepertimana dia mencintai dirinya sendiri"

No comments:

Poligami: Sebelum Bercerai

#tipspoligami Poligami sangat berat untuk isteri hingga tidak sedikit yang melihat perceraian sebagai jalan keluar dari segala sakit h...