Thursday, November 28, 2013

Gembira itu di sini.

 
 
“Happiness is a by-product of character.
In people who are developing

a strong character, there is a dramatically higher
level of happiness than in those who live to chase
after the next good time.”
 
Dulu yang saya faham, kalau nak rasa happy, pergi melancong atau berjalan atau bercuti..atau bawa diri jauh- jauh, tinggalkan masalah kat rumah ...then kita happy :D
 
Sedangkan hakikat sebenar kegembiraan atau kebahagiaan itu sangat dekat, murah percuma, dan ada dalam diri kita sendiri.. gembira itu di hati, pada hati yang ingat ALLAH dan ALLAH is always by our side kalau kita ingat DIA..bahagia kan? :))
 
Kalau pergi bercuti sebenarnya lagi stress kan..? Duit habis, balik kena basuh banyak baju kotor, penat etc hee..tapi saya tetap suka nak berjalan dan bercuti ok..! ;)
 
Ohh pergilah bercuti dan berjalan..saya sendiri suka berjalan menbari pengalaman segarkan pemikiran  tapi poin saya kali ini ialah, seperti mesej di atas, happiness is by-product of character.
 
Karakter kita yang akan buatkan kita jadi orang yang gembira dan menggembirakan. Jom saya dan kita baiki diri, baiki akhlak, baiki cara hidup, cara makan, cara bergaul - ini semua termasuk akhlak dan karakter  kan ?
 
"Happiness is closely linked to three kinds of habits:
  1.  How we think and feel about the world, and therefore perceive our experiences.
  2. Certain actions or habits, such as regular exercise, eating healthfully, meditating, even -- proven in study after study -- regularly smiling and laughing!
  3. Character traits such as self-control, industry, fairness, citizenship, wisdom, courage, leadership, and honesty."
 
 
 

No comments:

Poligami: Sebelum Bercerai

#tipspoligami Poligami sangat berat untuk isteri hingga tidak sedikit yang melihat perceraian sebagai jalan keluar dari segala sakit h...