Friday, November 30, 2012

Kenikmatan Di balik Kesulitan :)



Teman-temanku yang baik, moga hari ini kita lebih kuat, positif dan sabar menempuhi kehidupan. Kehidupan ini seluruhnya adalah ujian. Kehidupan adalah jambatan bertemu tuhan. Di kesempatan yang masih ada, teruslah kita berbuat baik merentasi kesenangan dan kesulitan.

Pesanan untuk diri saya dan kalian, pandanglah segalanya dari nilaian Ar Rahman, akan tenanglah hati di sebalik kepedihan dan kekecewaan.

Allah yang Maha Penyayang memberi ujian agar kita terus menjadi hamba ALLAH yang lebih baik, membuang kelalaian, meninggalkan kemaksiatan, melunakkan perasaan, menjauhi keegoan dan kesombongan.

Fokus kepada tuhan sesungguhnya memberi kemanisan berpanjangan di dunia hingga kehidupan berkekalan..insyaALLAH. Jangan sekadar pandang mereka yang menjadi ujian kepada kita, namun yang lebih dan paling pandanglah RESPON kita sebagai hamba tuhan ♥

"Dan kemudian dikatakan kepada orang bertaqwa, Apakah yang telah diturunkan Tuhanmu? Kebaikan. Bagi orang yang berbuat baik di dunia ini mendapat balasan yang baik. Dan sesungguhnya negeri akhirat pasti lebih baik." (an nahlu: 30)








"Do not be surprised when difficulties happen in this worldly abode. It is only revealing its true character and identity."

{Do people think that on their mere claiming, “We have attained to faith”, they will be left to themselves, and will not be put to a test?} (Al-`Ankabut 29:2).

{Consider the flight of time! Verily, a human is bound to lose himself, unless he be of those who attain to faith,
 and do good works, and enjoin upon one another the keeping to truth, and enjoin upon one another patience in adversity} (Al-`Asr 103:1-3).

"The most severely tested people are the prophets, then the next best, then the next best. A man will be tested in accordance with his level of commitment to God" (Ibn Hibban).

:)









No comments:

Poligami: Sebelum Bercerai

#tipspoligami Poligami sangat berat untuk isteri hingga tidak sedikit yang melihat perceraian sebagai jalan keluar dari segala sakit h...