Tuesday, April 30, 2013

Pesta Buku: Maju dan Bahagia dengan Buku insyaALLAH


Alhamdulillah pagi Selasa semalam berkesempatan ke Pesta Buku 2013 di PWTC.

Kali ini saya memang merancang untuk tak bawa Abdullah sebab Abdullah akan buat mama exercise kejar dia di pesta buku. Tambah pula, lebih risau Abdullah hilang dalam keramaian.

Sampai pukul 10.30 pagi, cepat dapat parking dan dekat pula - saya terus membeli tiga buku di booth level 4 dengan harga menarik - semuanya buku cerita untuk Abdullah...untuk mama hanya sebuah buku mama beli.

Sebab mama dah dapat pesanan, buku kat rumah banyak lagi belum baca...:D

Jadi mama menahan diri untuk shopping buku mama..mama minat nak beli buku Aroma Antara Benua tulisan Puan Roza Roslan - tapi itu sebagai reward - kalau nanti mama berjaya habiskan baca dan kaji buku parenting dua buah bertajuk Raise Your Child and Peaceful Parent.

Dua jam setengah mama di PWTC, bila dah selesai shopping , kaki pun dah lenguh berjalan dengan Adik Abdullah..mama pun bergerak pulang..terima kasih Allah permudahkan.
Terima kasih sahabat mama yang bagi tips suruh bawa air kosong, snek dan duit (yang banyak!!)... Mama bersyukur bawa duit sikit huu dan bersyukur tak lebih bajet sebab selalu terlebih bajet kalau shopping..

:O

Kali ini mama tak masuk dewan jualan Karangkraf..tak larat..

Antara penerbitan menjadi pilihan mama ialah Darul Andalus, mama beli satu set buku cerita abdullah-  BM BI ARAB berharga RM 40 satu set..

Seronok dan teruja juga nampak ensiklopedia Quran dan Sains untuk children..tapi terfikir dari keluarkan beratus ringgit insyaAllah abdullah boleh ajak mama untuk baca ensiklopedia yang banyak jenis di library baru canggih shah alam..library hadiah dan idea sultan bernilai lebih kurang 70 juta..jom kita manfaatkan ya...

:)

Syukur yang tak terhingga pada Allah..Allah izin pesta buku boleh dijalankan, Allah bagi kesihatan dan kelapangan rezeki untuk kita pergi membeli..

Yang tak ada masa atau tak ada extra duit untuk ke Pesta Buku..tak apa, cari sumber bahan bacaan dari internet atau library untuk anak..kalau kita bersungguh nak jadi hamba berilmu di jalan Allah, Allah pasti bantu kita atas niat dan usaha kita...

Kalau nak datang rumah Abdullah baca buku pun boleh :D jemputlah...


No comments:

Poligami: Sebelum Bercerai

#tipspoligami Poligami sangat berat untuk isteri hingga tidak sedikit yang melihat perceraian sebagai jalan keluar dari segala sakit h...