Tuesday, February 3, 2015

Pengalaman memandu di Perth City


:: Bell Tower, Perth ::

Bukanlah mahir memandu, sekadar berkongsi pengalaman baru hari ini memandu sendirian berteman anak-anak tanpa GPS di kota Perth. Hari selasa ini, saya keluar rumah ketika jam hampir pukul 6 petang..

...plan awal nak bawa Abdullah, Abdurrahman dan Umar ke park macam biasa, kali ini saya bercadang ke tepi Swan River yang bernama Burswood Park tetapi hujan masih tidak berhenti..dan akhirnya 3 hero itu tertidur di belakang kereta sebab seharian penat bermain dan bergaduh ( bahasa lain: belajar dan bersosial )

Lalu saya pun menukar haluan dari playground  di Burswood ke Perth CBD. Namun jalan kelihatan lengang dan sepi..seperti biasa selepas pukul 5 atau 6 kebanyakan kedai dan bangunan berhenti operasi. Semua warga bandar telah pulang ke rumah masing masing..

..saya mencari signboard  Hay Street dan mengikuti jalan itu kerana Hay Street  dan Murray Street agak famous di kalangan warga Malaysia yang ke Perth..hmm langit gelap mendung menambah lagi rasa kesunyian dan kesendirian saya meninjau ninjau bandar Perth ini.

Saya memandu sepanjang Hay Street, kemudian ikut pula signboard Wellington  Street sebab nampak iklan Waterfront , tempat beli belah di bandar ini terletak di jalan ini.. mana tahu kalau nak window shopping.. :D

Kemudian terfikir untuk ke Bell Tower, mercu tanda Perth City, sebab saya tak pergi lagi..berpusing pusing mencari jalan akhirnya sampai Di Barrack Square  di mana terletaknya tower itu tapi di sekeliling Bell Tower sedang dipenuhi kerja kerja pembinaan.

Saya nampak feri di jeti di hadapan Bell Tower..feri itu mungkin menunggu penumpang yang ingin menyusuri Swan River..

Berhampiran jeti ada padang menghijau (Langley Park) sangat cantik menghadap sungai yang kebiruan..dan lihat di atas padang sana ratusan burung berwarna putih mulus bertafakkur bertasbih pada Allah...


Alhamdulillah untuk pemanduan hari ini.. :)


:: rancak dalam pembinaan/ pengubahsuaian ::


;; Jeti Barrack Square ::


:: Langley Park ::







No comments:

Poligami: Sebelum Bercerai

#tipspoligami Poligami sangat berat untuk isteri hingga tidak sedikit yang melihat perceraian sebagai jalan keluar dari segala sakit h...