Sunday, January 27, 2013

Cukuplah ALLAH bagiku.



“Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain dariNya. Hanya kepadaNya aku bertawakkal.” – Surah At-Taubah ayat 129

"Diriku tidak punya apa, tidak cantik, tidak terpandang, tidak berjawatan, tidak punya pasangan, tidak punya anak, tidak punya harta melimpah, alangkah ruginya jika.., Kerugiaan yang paling besar, adalah Jika aku juga tidak punya hubungan baik dengan ALLAH Sang Pencipta, yang mengatur segala urusan hidupku...! Aku tidak ada apa-apa yang bernilai.."

___________

Diriku memiliki segala yang manusia idamkan, cantik, terpandang, dikenali ramai, berharta, sempurna didampingi pasangan dan zuriat...namun alangkah ruginya, jika yang tidak ku miliki adalah hubungan yang baik dengan ALLAH..! Aku sebenarnya tidak punya apa-apa! Tanpa ALLAh, aku hina..!"

Dalam hidup ini, semua insan merasa teruji - samaada dengan kekurangan atau kelebihan. Namun sedarilah bahawa ada satu perkara yang membantu kita selama-lamanya dalam hidup penuh ujian kekurangan dan ujian kenikmatan - ALLAH.

Kekurangan menyempurnakan insan. Dan merasai kehadiran ALLAH di segenap kehidupan adalah perkara ajaib yang memberi kebahagiaan dalam kesenangan dan kesulitan.




____________


No comments:

Poligami: Sebelum Bercerai

#tipspoligami Poligami sangat berat untuk isteri hingga tidak sedikit yang melihat perceraian sebagai jalan keluar dari segala sakit h...