Sunday, June 26, 2011

Kita kan kembali pada ALLAH ...


Assalammua'alaikum wa rahmatullah, gambar di atas adalah gambar mama abdullah (yang pakai topi tersengih lebar) dengan abang sulung mama, Mohd Saifullah.. Itu gambar sewaktu mama berusia enam bulan rasanya. Begitu pantas dan sekejap kehidupan dunia, mama yang comel kecil dulu, kini telah ALLAH pinjamkan, hadirkan juga anak comel kecil seperti Abdullah.



Abdullah berusia 6 bulan waktu ini. Sekecil ini, Abdullah menjadi hiburan dan penyejuk mata. Abdullah belum ada amanah dan tugas yang perlu dilaksanakan. Tapi Abdullah, masa akan terus berjalan dan kita kan semakin membesar dan akhirnya menuju kematian. Hidup ini penuh tujuan dan akan ada pengakhiran.



ALLAH lah yang menjadikan kita tertawa dan menangis. ALLAH mengatur suka duka kehidupan, ALLAH mendatang ujian kesulitan dan kebahagian.. Abdullah, dunia ini medan ujian, hanya persinggahan. ALLAH akan menguji harta, kesihatan, ilmu, usia dan segala-gala yang ALLAH beri pada kita..




Tiba waktunya kita menghadapa ALLAH, yang kita tak pernah tahu bila, mungkin hari ini, mungkin esok - bersediakah kita mempersembahkan iman dan amal soleh?

Mama perlu selalu mensucikan hati, memuhasabah nilai diri mama di hadapan ALLAH, mama perlu ihsan menunaikan tanggungjawab sebagai isteri, ibu, anak, penuntut ilmu dan pembimbing manusia ke arah kebenaran dan kebaikan.

Mama harus membimbing hati dan diri ini sebelum mama mampu membimbing Abdullah, keluarga dan ummah ke jalan ALLAH.

Abdullah..sama-sama kita memohon pada ALLAH Yang Maha Pengasih, agar ditunjukkan kita sentiasa jalan yang lurus.....hingga bertemu ALLAH kelak.








2 comments:

Anonymous said...

sy suka bc tulisan saudari..teruskn menulis..

AinNur Haris said...

assalamualaikum..
jemput datang ke blog SAYA kerana blog SAYA akan ditutup tak lama lagi..

sebelum itu minta pendapat dan komen saudari kerana blog saudari ini banyak beri inspirasi dan kekuatan utk SAYA berhijrah..

terima kasih banyak..

salam.. matacahaya@gmail.com

Poligami: Sebelum Bercerai

#tipspoligami Poligami sangat berat untuk isteri hingga tidak sedikit yang melihat perceraian sebagai jalan keluar dari segala sakit h...