Wednesday, December 28, 2016

Menjadi insan yang memahami lagi penuh belas kasihan




Alhamdulillah terima kasih Tuhan atas nikmat kehidupan yang Kau berikan satu hari lagi.

Hidup tidak dapat lari dari ujian dan konflik. Konflik akan lebih berat dengan insan yang rapat dalam kehidupan seharian seperti pasangan, anak, ibu ayah, pembantu rumah, perkerja, majikan.. 

2 ciri baik yang boleh disuburkan di jiwa ialah sifat memahami dan belas kasihan - teramat penting di saat berkonflik - agar diri mampu memahami perasaan insan yang sedang kita berkonflik dan dari situ kembali memohon maaf, memberi maaf dan merawat semula rasa sayang dan hormat <3 span="">

Kita manusia.. akan tersalah cakap dan kasar bersikap hingga melukakan hati insan tersayang. Bila situasi bertenang, muhasabah diri dan jadilah hamba Allah yang memahami, memohon maaf dan lembut hati lagi belas kasihan.. insyaAllah Dia akan mempertaut semula hati yang menjauh.

Saya memohon maaf pada semua di antara kalian yang telah saya sakiti tanpa sedar.. moga ALLAH mempertaut hati kita semua..

Moga hati hati kita ini selalu disayangi Allah atas kebaikan yang selalu diusahakan 

No comments:

Poligami: Sebelum Bercerai

#tipspoligami Poligami sangat berat untuk isteri hingga tidak sedikit yang melihat perceraian sebagai jalan keluar dari segala sakit h...