Skip to main content

Poligami dan Sandaran Hati

 
 
Seorang isteri meluahkan perasaannya yang masih tak stabil setelah beberapa bulan suami bernikah lagi. Kadang ok, kadang tak ok. Kadang gembira dengan suami dan madu, kadang rasa bergelodak jiwa dan ingin pergi dari semua ini..
 
heart emoticon Sesungguhnya hati kita ini hanya akan stabil bila disandarkan pada Zat yang Maha Teguh lagi Kuat iaitu Allah.. benda apapun dalam dunia ini lemah dan rapuh, Allah saja yang kekal kuat dan stabil.
 
Peringatan untuk saya dan kalian, Kalau hati dan perasaan ini bersandar pada suami atau pada cinta manusia yang sama lemahnya macam kita -hati kita pun akan terumbang ambing. Fokuskan cinta untuk Allah. Serahkan jiwa sepenuhnya untuk Allah insyaAllah jiwa yang turun naik akan stabil..
 
tapi apapun memang sifat hati berbolak balik..hanya saja, bila kita kenal dan tahu Hebatnya kasih Allah, ada tempat untuk kita kuatkan hati heart emoticon
 
Suami pun akan rasa tak stabil dan tak bahagia kalau kebahagiaan dalam poligami disandarkan kepada perasaan isteri isteri. Suami akan mampu kuat memimpin bahtera poligami tika meletakkan fokus dan usaha untuk menjadi hamba mukmin di mata Allah, bukan untuk nampak hebat di mata manusia apatah lagi untuk penuhkan kemahuan dan nafsu sendiri dan nafsu isteri yang tiada sudahnya...
 
 
 

Comments

Popular posts from this blog

Menjadi isteri kedua

Ketika suami menikah lagi...

Pengalaman Sebagai Pembantu Di Klinik

Suami Isteri: Berbaloikah Perhubungan Jarak Jauh?

Poligami: Bersedia Hadapi Ombak Perasaan