Skip to main content

..Tuhan, mudahkan temanku..


Dengan namaMu Ya ALLAH, Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang..

Ya ALLAH..ku adukan rasa hati ini kepadaMU. Hati yang hiba melihat kesulitan yang menimpanya. Hati yang merasa gusar menyaksikan ujian yang telah ditempuhnya beberapa waktu.

Hati ini menangis melihat wajahnya yang dirundung duka dan dirinya yang merasa sakit. Dia insan yang tabah, punya jiwa yang kuat. Dan ujian ini pastiNYA kerana ENGKAU ingin menguatkan lagi jiwa-jiwa kami Ya ALLAH..

Ya ALLAH..permudahkanlah dirinya menghadapi ujian ini. Tunjukilah kami, sampai bilakah ujian ini harus ditempuhnya? Bukannya mempersoalkan takdirMU, namun hamba yang lemah ini benar-benar memohon rahmat, keampunan dan kasih sayangMu agar ujian ini tidak memalingkan kami dari kekuasaan dan keredhaanMU..

Ya Allah..bantulah kami bersangka baik padaMU. Dalam kami merancang, berusaha dan bertindak mengubati ujian ini, jadikan kami taat dan akur bahawa ilmuMU, keadilanMU dan hikmah kebijaksanaanMU mengatasi segalanya..

Ya ALLAH Yang Maha Pemberi.. dengan kasihMU yang terlalu luas buat kami, peliharalah teman yang ku kasihi ini. Moga hatinya semakin lembut mendekat padaMU, moga hatinya tulus ikhlas meminta padaMU.. Moga airmata kesulitan itu makin menyuburkan cinta pada keagungan aturanMU Ya ALLAH..

Ibunya..Ibunya..Ibu-ibu itu juga menangis hiba dengan ujian yang menimpa zuriat tercinta mereka..Diriku kini bergelar ibu, diri ini jadi mengerti kalau kesusahan anak itu menusuk perasaan ibu yang paling dalam.. Ya ALLAH, dengan ujian berpanjangan ini, jadikanlah kami makin berlari mendekat padaMU.. Jadikanlah kesulitan ini penghapus kelalaian dan penguat ketaqwaan..

Kesakitan ini Ya ALLAH, jadikan kami makin jujur dalam ketundukkan kami pada qudratMU.. Memberi kenikmatan untuk kami berbisik dan berbicara padaMU dalam kesepian kami.. Agar kami semakin bersyukur, terus menghitung segala sesuatu yang telah ENGKAU anugerahkan dalam kehidupan yang sementara ini...

"Ya ALLAH, Yang Maha Hidup dan Mengurus seluruh alam, dengan rahmatMU..perbaikilah urusan hidup kami, Jangan ENGKAU biarkan kami membuat keputusan sendiri walau sekelip mata..

Comments

Anonymous said…
Amin ...... semprnakanlah hajat hambaMu ini

Popular posts from this blog

Menjadi isteri kedua

Ketika suami menikah lagi...

Pengalaman Sebagai Pembantu Di Klinik

Suami Isteri: Berbaloikah Perhubungan Jarak Jauh?

Poligami: Bersedia Hadapi Ombak Perasaan