Wednesday, September 29, 2010

Jatuh cinta lagi...


Seperti tak percaya, hati ini terjatuh lagi. Jatuh cinta.

Cinta kelima, insyaALLAH.*

Hati berbunga-bunga. Ingin selalu dekat dengannya. Jiwa senang melihatnya. Hati tenang memandang wajahnya yang mendamaikan. Inilah cinta, rasa bahagia tidak terkata. Selalu di ingatan, membuai perasaan.

Bahagianya tatkala membuka mata di pagi hari, dia ada di sisi. Bahagia melihat senyumannya. Rindu sekali walau berpisah sebentar.

Bila jatuh cinta, ingin selalu mengungkap sayang padanya. Tidak jemu memeluk dan menciumnya. Sayu menyapa tatkala harus berpisah dengannya.

Subhanallah, syukur Ya ALLAH… atas cinta selembut ini yang KAU tumbuhkan di hati kami para ibu.. Syukur Ya ALLAH atas siraman kasih sayang yang menyubur pada bayi yang tulus mulus ini.

Ya ALLAH yang MAHA Memberi Petunjuk, tunjukilah kami agar kami mensyukuri nikmat yang ENGKAU kurniakan kepada kami, agar kami sentiasa mengingatiMu dan beribadah dengan sebaik-baiknya padaMU.

[Cinta Kelima* - Cinta Pertama, ALLAH. Kedua, RasulNYA. Ketiga, Ibubapa. Keempat, Suami. Kelima, Anak-anak.]


 Inilah Cinta Kelima saya, baby Abdullah.
            [ Abdullah bilang," Mama sedang jemur saya atas stroller nak kurangkan kuning saya.. Doktor bagi pilihan, nak duduk wad buat Phototherapy atau nak berjemur di bawah mentari pagi..? Saya nak mentari pagi....!" :)]


No comments:

Poligami: Sebelum Bercerai

#tipspoligami Poligami sangat berat untuk isteri hingga tidak sedikit yang melihat perceraian sebagai jalan keluar dari segala sakit h...