Skip to main content

.:: Terima kasih teman ::.


Anakku sayang, di kesempatan kali ini, mommy ingin mengucapkan ayat-ayat cinta & terima kasih buat teman-teman yang ALLAH kurniakan dalam hidup mommy..

"One of my fears dulu ialah going into labor early and unexpectedly. So always be somewhat prepared. InsyaALLAH. Yakinlah dengan ALLAH, dan yakinlah ilmu-ilmu yang ditimba adalah ilmu milik ALLAH sekalipun datang dari orang kafir, kerana mereka setakat belum sedar mereka juga adalah hamba ALLAH. Birthing and being pregnant was one of those experiences yang paling meransang hati ana supaya banyak bergantung pada ALLAH. Love you.." kongsi sahabatku. Sahabatku lebih separuh dekad, yang sejak awal banyak mendorongku mempersiapkan diri untuk menjadi ibu yang berilmu.

"Ukhti kena rajin-rajin jaga hubungan dengan ALLAH.. InsyaALLAH kita mampu beramal walaupun kita sakit, itu semua kerana pertolongan ALLAH... Ukhti pun pasti akan boleh buat  kalau lebih banyak bantuan dari ALLAH. Kuatkan semangat ya, semoga ALLAH sentiasa bersama ukhti.." pesan sahabatku yang lain pula, sewaktu diriku mengadu rasa sakit dan sulit di minggu-minggu terakhir kehamilan.
 
Teman tersayangku juga sering memujuk dan menenangkan diriku bahawa kesakitan dan kesulitan mengandung ini pasti meraih pahala ALLAh atas kesabaran yang berpanjangan..insyaALLAH. Terima kasih atas bantuan dan sokongan yang tak berbelah bagi pada diri ini..
 
Di kesempatan ini juga, mommy ingin merakamkan setinggi-tinggi terima kasih pada sahabat mommy yang dekat di hati dan dekat juga tinggal dengan rumah kita, yang sekarang menjadi driver mommy ke mana-mana, yang temankan mommy tinggal di rumah bila papa tak ada, yang bantu mommy kemas rumah dan kadang-kadang masak untuk kita.. dan yang penting selalu memberi tazkirah yang menambah iman. Moga ALLAH merahmatinya dan mengurniakan juga kepadanya cahaya mata yang soleh..
 
Banyak lagi sebenarnya teman-teman di alam nyata dan di alam maya yang memberi sokongan untukku menempuh takah hidup yang naik satu persatu. Sebahagian mereka sering dan pernah ku temui, sebahagian yang lain hanya mendapat ilmu, pengalaman dan pengajaran dari blog-blog mereka yang sangat informatif lagi bermanfaat.
 
Sahabat dan saudara muslimahku sekalian, teruslah menggunakan potensi tulisan untuk kalian saling menasihati dan mengajak pada kebaikan dan kasih sayang. Kadang-kadang mungkin kalian tidak sedar satu ayat atau satu perenggan yang kalian tulis mampu membuka perspektif baru yang sangat baik pada pembaca yang lain. Mungkin juga satu lembaran tulisan kalian itu menjadi asbab untuk insan lain mendapat petunjuk ALLAH.
 
Ikhlaskan hati, dan istiqamahlah menulis, kerana ALLAH, moga menjadi amal soleh yang punya nilai di sisi ALLAH.


Sekali lagi, tulisan kali ini adalah untuk menyampaikan penghargaan dan terima kasih kepada semua teman-temanku, samaada kalian disebut atau tak di laman maya ini, sesungguhnya kalian amat banyak memberi sokongan pada diri ini menempuh perjalanan hidup yang mencabar dan makin bertambah amanah yang perlu dijaga. Terima kasih semua... :)
 
 
 

Comments

Popular posts from this blog

Menjadi isteri kedua

Ketika suami menikah lagi...

Adab Isteri Dalam Rumahtangga Poligami

Pengalaman Sebagai Pembantu Di Klinik

Suami Isteri: Berbaloikah Perhubungan Jarak Jauh?